نکات مهم سئو وب سايت در طراحي وب سايت شرکتي، وب سايت فروشگاه اينترنتي، وب سايت توريستي و گردشگري و وب سايت رستوران و فست فود:
در اين مقاله تصميم دارم درباره آشنايي با ساختار جديد جستجوي گوگل و نکات مهم در سئو وب سايت در طراحي وب سايت شرکتي، طراحي وب سايت فروشگاه اينترنتي، طراحي وب سايت توريستي و گردشگري و طراحي وب سايت رستوران و فست فود صحبت کنم.
- گوگل آنقدر توسعه پيدا کرده که استفاده از اينترنت بدون گوگل غير ممکن شده است. بيشتر افرادي که با اينترنت کار مي کنند صفحه گوگل را به عنوان صفحه خانگي خود تنظيم مي کنند و معمولا اولين صفحه اي که در اينترنت باز مي کنند صفحه اول گوگل است. گوگل اين محبوبيت روز افزون را از سيستم جستجوي اينترنتي خود که حتي يک روز هم براي توسعه آن بيکار نبوده است بدست آورده است.
- گوگل در کنار سرويس جستجوي اينترنتي، صدها خدمات ديگر هم ارائه مي دهد که سرويس Gmail، سايت خوان، گوگل پلاس، Google Earth و گوگل مپ از معروف ترين آنها هستند. گوگل دنياي جستجو در اينترنت را به گونه اي متحول کرده است که بر اساس آمار، به طور متوسط 70 درصد از ورودي هاي سايت هاي اينترنتي از طريق گوگل هستند.
- وب مستر هاي ايراني نيز هميشه توجه خاصي به گوگل داشته اند و هميشه سعي مي کنند محتوا طراحي وب سايت شرکتي، طراحي وب سايت فروشگاه اينترنتي ، طراحي وب سايت گردشگري و طراحي وب سايت رستوران و فست فود خود را طوري تنظيم کنند که توجه گوگل را جلب کرده تا شايد کاربران بيشتري را روانه سايت آنها کند. يکي از چيزهايي که هميشه مورد توجه بوده است، کلمات کليدي يا همان Keyword ها هستند.
شما به عنوان Webmaster يا مدير طراحي وب سايت شرکتي، وب سايت توريستي و گردشگري و وب سايت رستوران و فست فود، حتما تاکنون دقت خاصي را براي انتخاب کلمات و عبارات کليدي در تگ ها يا همان برچسب ها داشته ايد تا بتوانيد از اين طريق کاربران و بازديدکنندگان را از طريق موتورهاي جستجو (به خصوص گوگل) جذب مطالب خود کنيد. با اين وجود که گوگل طي سالهاي اخير الگوريتمهاي جستجوي خود را آپديت کرده و سيستم هاي مختلفي مثل Panda را به کار گرفته است، اما کماکان اهميت انتخاب کلمات کليدي پابرجا مانده است. اما به تازگي گوگل قصد آپديت الگوريتم خود را دارد تا از جستجوي مفهومي بيشتر استفاده کند.
آشنايي با سيستم جستجوي مفهومي
اين اصطلاح به معناي ادراک و معني دار کردن بيشتر يک عبارت مورد جستجو است. تا امروز گوگل تنها سعي مي کرد عبارت مورد جستجوي کاربر را در ميان متون و کليدواژه هاي طراحي وب سايت شرکتي، وب سايت توريستي و گردشگري و وب سايت رستوران و فست فود بيابد و آن را به کاربر نشان دهد.
اما به زودي گوگل سعي مي کند تا به معناي حقيقي پشت کلمات پي ببرد تا متون و صفحات مرتبط تري را براي کاربر پيدا کند. فارغ از اينکه چه کلماتي در سايت مقصد به عنوان کلمات کليدي وجود دارند، گوگل مي خواهد مثل يک انسان عمل کند و هدف هر وبمستر را از مطالبي که در طراحي وب سايت شرکتي، وب سايت توريستي و گردشگري و وب سايت رستوران و فست فود خود درج کرده است کشف کند !
در طرح جستجوي مفهومي، يک ماشين آناليز کننده، اطلاعات را تفسير کرده و در اختيار گوگل قرار خواهد داد و تمامي عبارات جستجو شده کاربران را براي گوگل معني خواهد کرد. اين ماشين از صدها پردازنده موازي که توانايي ميلياردها عمليات محاسباتي را در کسري از ثانيه دارند تشکيل شده است. به اين ترتيب گوگل ارتباط بين عبارات جستجو شده را بهتر درک خواهد کرد و شايد کلماتي مرتبط به آنها را نيز که توسط اين عنصر در اختيارش قرار گرفته شده را نيز به صورت مخفي در هر صفحه يافت شده جستجو خواهد کرد. به اين ترتيب، نتايج نشان داده شده به کاربر در واقع حاوي طراحي وب سايت شرکتي، وب سايت توريستي و گردشگري و وب سايت رستوران و فست فود هايي خواهد بود که کاربر واقعا به دنبال آنهاست. نه صفحاتي که به منظور جذب بازديد کننده محتواي غير واقعي را در خود ثبت کرده اند.
وقتي کاربري در گوگل عبارتي را جستجو مي کند مي خواهد به جواب سوال يا سوالاتي در ذهن خود دست پيدا کند. پس نويسنده هاي سايت ها بايد علاوه بر پرکردن کلمات کليدي، به فکر جواب سوالاتي که کاربران در ذهن خود دارند نيز باشند.
به طور مثال وقتي کاربري عبارت پياده روي را جستجو مي کند ممکن است يک يا چند تا از سوالات زير را در ذهن داشته باشد:
– آيا پياده روي تاثيري در لاغر شدن دارد ؟
– بهترين زمان پياده روي چه موقع است ؟
– بهترين مسير پياده روي در شهر من کجاست ؟
يا وقتي يک کاربر عبارت استيو جابز را جستجوي مي کند، شايد به دنبال موارد زير است:
– بيوگرافي استيو جابز
– کتاب در مورد روش مديريت استيو جابز
– نقش استيو جابز در توسعه اپل
- حالا که گوگل از طريق جستجو هاي از پيش انجام شده و عنصر جديد معرفي شده مي داند که بايد در متون صفحات مورد جستجو بايد به دنبال پاسخ اين سوالات هم باشد نتايج جستجو مي تواند کاملا متفاوت باشد. پس وقتي که شروع به نوشتن براي وبلاگتان مي کنيد سعي کنيد درمورد موضوعي که مي خواهيد کاربران از گوگل به آن هدايت شوند بيشتر فکر کنيد تا حدس بزنيد کاربران در مورد آن چه فکر مي کنند، به دنبال چه چيزي هستند و چه سوالاتي در ذهن خود دارند.
- تا چند وقت پيش، وقتي عبارت What is my ip را در گوگل جستجو مي کرديد، گوگل ليستي از سايت هايي که خدماتي براي نمايش IP شما ارائه مي دهند را نشان مي داد. اما به تازگي، گوگل بالاتر از همه نتايج جستجو، IP شما را نشان مي دهد ! چنين نتايجي در مورد محاسبات رياضي هم صادق است. گوگل فرمول هايي که در کادر جستجو مي نويسيد را محاسبه مي کند و حتي نمودار ها را ترسيم مي کند. واحد هاي پولي را به يکديگر تبديل مي کند. قيمت روز طلا و نفت را نشان مي دهد و …
نتايج سيستم جستجوي جديد گوگل براي سايت هاي فارسي زبان
شايد بگوييد که يک سيستم جستجوي معنايي براي زبان فارسي که يک زبان فراگير نيست تاثير زيادي نخواهد داشت. شايد در آغاز کار همين طور باشد. اما همانطور که سيستم پانداي گوگل خيلي زود به سراغ سايت هاي فارسي زبان رفت، هوش مصنوعي گوگل نيز به سرعت به سايت هاي فارسي خواهد رسيد.
منبع: شرکت ساپرن
درباره این سایت